Období: prosinec 2020

Meditace vipassana

Elli (») | 25. 12. 2020 | přečteno: 1113×
10723617-1490588027895079-951036245-n.jpgKaždý hledá klid a harmonii, protože jsou tím, co nám v životě schází. Čas od času všichni zažíváme rozčilení, podráždění, disharmonii. A když se potýkáme s těmito trápeními, nenecháváme si je jen pro sebe; často je šíříme i na ostatní. Trápení nasytí atmosféru kolem nešťastného člověka a ovlivní každého, kdo s ním přichází do styku. To určitě není nejlepší způsob, jak žít. Měli bychom žít v míru sami se sebou i s ostatními. Člověk je koneckonců společenský tvor. Lidé musí žít ve společnosti a jednat jeden s druhým. Jak žít mírumilovně? Jak zůstat v harmonii sami se sebou a jak udržet klid a harmonii okolo nás, aby i ostatní mohli žít mírumilovně a harmonicky? číst dál

Výklad snů...

Elli (») | 12. 12. 2020 | přečteno: 624×
10426631-246507062207292-3112401102668081861-n.jpgKdyž sníme, stimuluje se ta část mozku, která je zodpovědná za sebeuvědomění a pracovní paměť. Tato oblast je obvykle deaktivována během REM spánku, což vysvětluje, proč není typické uvědomit si, že sníme, nebo si zapamatovat detaily ze snů. Pohybem očí v průběhu spánku tak byl spící schopen komunikovat s vnějším světem. Z důvodu přežití máme schopnost udržet určité povědomí o různých typech vnějších podnětů. Pokud nás někdo ve spánku šťouchne, budeme to ve snu vnímat, i když s trochu jinou interpretací. Zavření očí ve snu (ať už cílené či ze zvyku), vás téměř okamžitě navrátí do bdělého stavu. Není tedy třeba obávat se, že byste ve snu zůstali věčně. Nicméně pokud se probudíte omylem, existuje způsob, jak na přerušený sen navázat od místa, kde jste přestali. Při probuzení se nehýbejte a zachovejte tělo v původní poloze a ihned zavřete oči. číst dál